Rouvoet heeft groot gelijk en Peter R. de Vries is óók te koop

Rouvoet heeft groot gelijk. Hij maakt zich zorgen over de seksuele moraal van de Nederlandse jeugd en dat hoort hij als Minister van Jeugd en Gezin ook te doen.  Hert is wel jammer dat hij zich daarbij een beetje teveel laat leiden door een actuele tv-uitzending want daarmee wordt hij een soort tv-dominee en de seksuele moraal daarvan is niet altijd onberispelijk te noemen. En natuurlijk, meteen waren er weer mensen die Rouvoet beschuldigden van betutteling. Kletskoek. Een minister moet betuttelen. Het ligt in het karakter van zijn functie dat hij zich bemoeit met ons dagelijks leven. Dat is geen betuttelen maar besturen. En inderdaad, Nederlanders zijn ongeleide projectielen en die willen niet worden bestuurd.

Hoe staat het mijn eigen seksuele moraal? Niet zo best. Ik ben een vrijdenker en -doener maar, eerlijk is eerlijk, ik ken mijn grenzen. Mijn grens ligt ook bij het gebruik van seks als geld. Mijn seks is geen ruilmiddel en ik zou dan ook op het vergulde randje geen “God zij met ons willen zetten”. Als het ruilmiddel wordt, kan dat beter zijn “God beware me”. Seks als ruilmiddel is hoerderij en ik heb er inderdaad bezwaar tegen als kinderen van elf of twaalf jaar op die manier ermee leren omgaan. Ik weet het, ik ben ouderwets.

De Rutgerstichting herkent dat niet want gemiddeld hebben kinderen op hun zeventiende voor het eerst seks. Kennelijk begrijpen ze bij die stichting de betekenis van het woordje “gemiddeld” niet zo goed. Die gemiddelde leeftijd maakt het zelfs heel aannemelijk dat kinderen in de prepuberteit seks als geld gebruiken. Daar gaat dat liedje toch ook over? “Kinderen een kwartje”.

Rouvoet heeft gelijk dat hij zich zorgen maakt maar hij zou zijn zorgen veel breder kenbaar moeten maken. Het gaat al helemaal niet meer om seks alleen. Kinderen in onze tijd zijn doordrenkt van de marketingmantra: alles is geoorloofd als het maar geld oplevert. Daar maakt Peter R. de Vries zich bijvoorbeels ook schuldig aan. Hij ziet in de psychose van Joran van der Sloot een uitstekende marketingtruc voor zijn eigen rottige programmaatjes.

Nu zal hij mij wel met de kijkcijfers om de oren slaan om aan te tonen dat hij geen rottige programmaatjes maakt maar ja, je moet eens zien hoeveel van mijn  buurtgenoten kunnen staan staren naar een hoop stront die een hond heeft achtergelaten. En…hoeveel erin trappen.

De man is ook nog op zijn pik getrapt ook doordat die hele zaak met Natalee Holloway Joran niet achter de tralies heeft gebracht, gaat hij nu de hele aardbol rond om die jongen te pesten. Ik dacht altijd dat John de Mol de grootste pooier van de tv-wereld was maar dat blijkt Peter R. de vries te zijn. Alles is geoorloofd als het maar geld oplevert. 

Als die rechtschapen Peter ook maar één greintje gevoel in zijn bast zou hebben, zou hij Joran al lang het adres van een goede psychiater hebben gegeven. Met een beetje zelfkennis was hij daarzelf ook eens langs gegaan. Maar ja toen Petertje opgroeide was er nog geen Rouvoet die hem kon betuttelen. De enige zelfkennis die hij heeft is de eikel waar hij elke dag weer tegenaan kijkt. Wat jammer nou.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service 

www.pooierbak.jouwpagina.nl

www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME03/Big_Brother.shtml

www.hoerenweblog.nl/betaalde-tienerseks-adam-neemt-toe

www.forum.fok.nl/topic/822426

 

www.peterrdevries.nl

www.amazon.com/Life-Def-Sex-Drugs-Money/dp/0609807153

www.pedagogiek.net/content/artikel.php?contentID=1037&subname=Jeugdzorg&sectieNR

www.paginax.nl

www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/onderzoek-naar-diverse-vormen-van-tienerseks.aspx

www.schoolenveiligheid.nl/aps/PPSI/news/Seksualisering/Onderzoek+naar+tienerseks.htm

www.kajman.wordpress.com

 

 

 

 

/

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2008/11/11/rouvoet-heeft-groot-gelijk-en-peter-r-de-vries-is-ook-te-koop/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

