Rotterdams zuur

Ahmed Aboutaleb burgemeester van Rotterdam! Het lijkt mij een perfecte voordracht maar ja ik ben geen Rotterdammer. Albayrak was ook een goede geweest maar die had niet gesolliciteerd dus dan houdt het op. En inderdaad, de Rotterdammers op straat leken werkelijk enthousiast over de keuze. Ik kan me dat goed voorstellen. Aboutaleb staat bij mij bekend als integer, visionair, bruggenbouwend, sociaal voelend en recht doorzee op een manier die Rita op de grootste zwabberaar van de eeuw laat lijken. Het zou mij niets verbazen als Aboutaleb de Nederlandse Obama blijkt te zijn.

Maar natuurlijk hadden we weer buiten de waard gerekend. Meneer Sörensen zag zich zelf al zitten als burgemeester en zo was er nog een cluppie van het cluppie van Pim van de Rebellenclub. Stuk voor stuk egootjes zonder doorstroming en natuurlijk ook zelfkickers. Het zure gezicht van Sörensen, fractievoorzitter van de Leefbare Tweede Maasvlakte stond volledig op storm. Dat hij de burgemeester niet eens had mogen aanwijzen was een pruim die niet 1,2,3 weggeslikt kon worden. Hij noemde dat trouwens “onze burgemeester kiezen” in een mislukte poging om de volksmassa’s op zijn hand te krijgen. Laat ik het zó zeggen: “meneer Sörensen zelf is het beste argument om de burgemeester niet door de bevolking te laten kiezen. Zijn gedrag is buiten alle perken”. Zijn stelling dat je niet iemand burgemeester zou mogen maken omdat hij etnisch verwant is aan relschoppers, raakt kant noch wal. Dat moet in Rotterdam toch aanspreken.

Ik kan meneer Sörensen geruststellen, hij heeft niet ééns het charisma van Pim dus het zou beter zijn als hij nog eens ging oefenen voor de spiegel. Mogelijk is dat de enige die in beweging komt naar aanleiding van zijn woorden. Sörensen doet mij het meeste denken aan Napoleon op St. Helena, afgedaan, weggewerkt, de mond gesnoerd en niet eens meer in staat om zijn rechterarm in zijn linker jashelft te steken. Nee, Pim komt niet meer terug, ook geen 100 dagen, zoals Napoleon deed.

Natuurlijk weet heel Rotterdam al lang dat alles goed is als burgemeester als Sörensen het maar niet wordt. Die kan beter weer eens met zijn neus in de geschiedenisboeken gaan zitten. Misschien dat hij daar dan toch nog een reden vindt om een vrolijke twinkeling in zijn ogen te krijgen. Daarmee zou hij dan mogelijk voorzitter van de klankbordgroep van zijn woonbuurt kunnen worden.

Er waren meer chagrijnige gezichten uit de hoek van de Rebellenclub en eerlijk gezegd kan ik me de namen van die would-be hervormers niet eens meer herinneren. Mij lijkt dat Aboutaleb de grootste hervorming is. Een man met frisse inzichten, een onafhankelijke kijk op de zaken en eerzuchtig. O ja, zeker, onze Ahmed is zeer eerzuchtig. In veel gevallen is dat een goede eigenschap. Ze kan alleen maar tegenvallen als ze niet gepaard gaat met soepelheid van geest. Aboutaleb beschikt over beide.

Nu weet ik het weer: Leefbaar Rotterdam was de officiële naam van de Rebellenclub. De dames en heren van die dolle boel zijn inmiddels vet, volgevreten en ideeënloos. Als zij over fantasie en Pims flair zouden beschikken, dan zouden zij naar Huis ten Bosch zijn getogen om Hare Majesteit te overtuigen van de goede eigenschappen van de kandidaat-burgemeester. Het is jammer, jammer, jammer dat de erfenis van Pim door de middenmoot van de fantasieloosheid zo te grabbel wordt gegooid. Het gedachtengoed geslecht door de hoeders. En ik ben nog nooit een fan van Pim geweest. Kan je nagaan!

Leefbaar Rotterdam heeft zichzelf al lang overleefbaard en komt niet verder dan het spuien van wat Rotterdams zuur. Laat de Milieudienst Rijnmond goed uitkijken en houd ramen en deuren gesloten!

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service 

www.barackobama.com

www.nu.nl/news/1792037/11/rss/Aboutaleb_mogelijk_nieuwe_burgemeester_Rotterdam.html

www.trouw.nl/nieuws/article1880020.ece/Ronald_Sorensen__Aboutaleb_is_opportunist.html

www.leefbaarrotterdam.nl

www.leefbaarrotterdam.com

www.sairaramira.wordpress.com

www.kajman.wordpress.com

www.hyves.com

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2008/10/17/rotterdams-zuur/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

