Chronische lastpakken en leger

Iedereen kan inmiddels weten dat ik 62 plus ben. Je zou het me niet geven maar met zo’n opmerking moet je oppassen. Ooit kreeg ik naar mijn kop dat ik er zo oud uit zag als ik nooit zou worden. Nou…

Met 62 plus kan ik een bonus verdienen van maar liefst 4500 euro als ik doorwerk tot mijn 65e. Wat jammer nu toch dat ik als 62-jarige nog maar 2 procent kans maak op een baan omdat ondernemers mij als een risicofactor zien. Naast het glazen plafond bestaat er ook een grijze muur. In elk geval kan het kabinet gemakkelijk zo’n bonus geven. Wie op zijn 62e al veertig jaar bij hetzelfde bedrijf werkt, is blij dat hij of zij kan stoppen en dus wordt er van de bonus afgezien. Wie als 62-jarige geen baan heeft, zal er ook nooit één krijgen dus dat betekent al wéér geen bonus. Aan de andere kant int het kabinet wel extra belasting van de rijke pensioengerechtigden. Je bent rijk als je een eigen pensioen van 18000 euro hebt. Ja zeker, schatrijk. Ik heb net becijferd dat ik van die paar rotcenten mijn pensioenplannen helemaal niet kan uitvoeren. Rijk! Wie bedenkt zoiets?

Dit kabinet heeft wel meer rare ideeën over de plaatsen waar geld te halen is. Chronisch zieken en gehandicapten gaan er op achteruit. Ik hoorde vandaag een lolbroek zeggen dat ze bij deze tegenwind de rolstoel maar op de rem moeten zetten want dan gaan ze niet voor- maar ook niet achteruit. Humor om te lachen. Ik had trouwens sterk de neiging om bovenin de hoed van hare Majesteit een knikker te gooien om vervolgens te kijken hoelang het duurde voordat die beneden was.

Alle gekheid op een stokje. Hoe komt het toch dat elk kabinet steeds weer kans ziet van de afgekloven karkassen van onze chronisch zieken en gehandicapten nog wat vlees af te sabbelen? We houden echt niet van ze hè? We kijken ten slotte ook niet naar de Paralympics omdat we niet willen zien hoe eeen stel sukkels stoer zit te doen!

Ondertussen gaan de beleggers er trouwens ook op achteruit, de echte rijken dus. Dat komt niet door het kabinet maar door Lehman en z’n broers. Behept met grenzenloze hebzucht zijn de dollars aan hun graaiende klauwen ontrold en nu zitten we er allemaal mee. De financiële indigestie begint zich nu pas overal op de wereld te laten voelen. Behalve dan in Nederland, zo zegt het kabinet. Nou ja, met een tegenvallertje dan voor de meest kwetsbaren dan. Dat krijg je met sociaal-democraten onder gereformeerde curatele. We Shell overcome.

Natuurlijk is er wel geld voor vredesacties en daarom gooide de opperstalmeester van de Tweede Kamer, Wilders, nog maar eens een balletje op. Hij wil het leger naar één van de Goudse wijken sturen om de bussen daar te laten rijden. Nu zijn de bussen elke dag al lang wat leger dus ik zou de soldaten maar binnen de kazernemuren houden. Het vervelende met al dat groen op straat is, dat het haast niet meer terug wil als het eenmaal is losgelaten  Humor om te lachen, alweer.

Vandaag was het prinsjesdag, mooi weer, oranjezonnetje en een stralende Maxima. En een hoedenparade. Alleen Mi Lei Vos van de PvdA had geen hoed. Zij mocht nog niet omdat ze haar opleiding nog niet heeft voltooid (“Ik heb economie in mij portefeuille maar ik moet nog even een cursusje doen hoor”, giechel, giechel). Ach, mevrouw Vos, zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Richt uw blikken maar eens op die rijke gepensioneerden met 18.000 euro inkomen. Misschien is er nog wat te halen. Bij de zwaksten van de samenleving is de pot op. Wat maakt het uit, alles wordt minder of leger.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service

www.synoniemen.net/index.php?zoekterm=kluiven

http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=6085810 – 34k – 5 uur geleden

www.trends.be/nl/moneytalk/hoe-gaat-u-rijk-met-pensioen-/site72-section83-article10412.html

 www.aanbodpagina.nl/203792_de_grootste_keus_voordelige_kluiven.asp

www2.60gp.ovh.net/~novacivi/blog/archives/cat_politie_leger_en_veiligheid.html

www.hyves.nl

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2008/09/17/chronische-lastpakken-en-het-leger/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

