Massochisme als climax

Lekkeeeuh!!! Zou ik zeggen. Vanmorgen las ik in de krant twee doodsbedreigingen aan mijn adres. In de eerste plaats dreig ik te verzuipen als gevolg van mijn eigen en andermans onverantwoordelijke gedrag. Tegelijkertijd is de terrorismedreiging nog nooit zo hoog geweest als nu. Vooral dat laatste maakt me blij, ik kan haast niet wachten totdat er ergens een bom afgaat. Lijkt me heerlijk.

Waar ik me het meeste op verheug zijn al die dramatische verhalen die je dan op tv krijgt te zien. Lekker eenzijdig en vooral heel droevig. Voor het kabinet zou zo’n explosie ook nog een buitenkansje zijn, tenminste als de dames en heren bestuurders er beter mee omgaan dan het vorige kabinet van Spanje. Aznarrig en de zijnen hielden bij hoog en bij laag en tot op de laatste snik aantoe vol dat de aanslagen in het Atochastation in Madrid het werk waren van de ETA. Dat wekte bijna het idee op dat Aznar zelf opdracht had gegeven tot de aanslagen maar ja, daarvoor is dan weer een hele cover up actie nodig in de vorm van een reeks onopgehelderde moorden. Hoewel, bij zelfmoordterroristen gaat dat gemakkelijk, natuurlijk. 

Heel Spanje wist al dat het de grootste leugen was van de laatste honderd jaar maar Aznar had de ETA nodig om zichzelf in het zadel zittende te houden. Die psychische aandoening had hij opgelopen nadat er ooit een aanslag door de ETA op hem was gepleegd. Posttraumatisch stressyndroom heet zoiets maar je kunt er rustig premier mee worden. Ik vond ook altijd al dat zijn snorretje zo emotioneel trilde.

Balkenende heeft geen snorretje dus daar zal de trilling in zo’n geval nog duidelijker zichtbaar zichtbaar zijn. Maar goed, ik wens hem toch het beste toe. Ik bedoel: de schilder van het Catshuis, dat was genoeg. Daar hoeft geen chauffeur van de dienstwagen bij. Een terroristische daad kan het kabinet in staat stellen daadkracht en inzicht te tonen en dat is electoraal heel plezierig.

Wij zijn toch wel vershrikkelijke massochisten. Vroeger las je in de krant wat voor verschrikkelijke gebeurtenissen er in de wereld plaats hadden gehad. Tegenwoordig staan vooral de eventueel, mogelijke rampen van de toekomst op de voorpagina. Veertig procent van de Nederlanders is bang te verdrinken. Tja, dat komt ervan als je het schoolzwemmen afschaft. Wat is dat allemaal voor onzin en wat zijn dat voor afschrikwekkende cijfers? We hebben 90 jaar de tijd om de dijken op orde te brengen en een waterbuffer aan te leggen. Waarom doen we dan zo paniekerig alsof het water ons nu al aan de lippen staat? Ga gewoon aan het werk en zeur vooral niet zo. 

Zou het komen doordat we al opzien tegen de gedachte dat er gewerkt moet worden? Ja, als je jarenlang de rottigheid hebt laten doen door mensen uit Lage Lonenlanden, dan raak je wel verwend natuurlijk. Kunnen politici alleen nog maar een band met de kiezer krijgen door iedereen bang te maken? Heet dat de “overbrugging van de kloof”?

Ik ben niet bang dat ik verdrink hoewel het best zou kunnen. Ik heb wel eens gehoord van iemand die zelfs onder de douche is verdronken. Ik ben niet bang voor een terroristische aanslag, niet voor de vogelgriep, niet voor neerstortende vliegtuigen, niet voor een verkeersongeluk, niet voor een val in de bergen, niet voor de Russen en niet voor Iraanse atoomwapens. Ik ben bang voor de bangmakers.

Ik zou zeggen: zie een zelfmoordaanslag als een opwindend dagje uit en verheug je op je dagelijks werk. Ik voel niets voor een aanval van massochisme hoewel ik best van wat prikkels houd. Lekkeeeeuh!!!

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service

www.smclubdoma.nl

www.smpalace.com

www.bondage.favorietje.nl

www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/terrorismebestrijding

www.nu.nl/news/1663097/11/rss/Terreurbestrijder_Tjibbe_Joustra_vertrekt.html

www.aarts.web-log.nl/traumatologie/2007/07/verdrinking_en_.html 

www.seniorennet.be/Pages/Wonen_zorg/veilig_thuis_badkamer.php

  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2008/09/04/massochisme-als-climax/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

