Fraude en troeblesse

 

coke

Niemand hoeft aan mijn monarchistische sympathieën te twijfelen. Ik heb daarvoor heel goede redenen al doe ik nooit mee aan Koninginnedag en sta ik nooit op Prinsjesdag met een vlaggetje te zwaaien. Ik ben serieus koningsgezind zolang het gezond blijft. Een koningschap is gezonder en beter voor een samenleving dan een republiek.

Maar het moet gezond blijven en tegenwoordig ben je nergens zeker meer van. Vandaag bereikte mij het bericht dat één van de advocaten-generaal van het OM stevig aan de zwendel is geweest. Hij was aangesteld als hoofd van de Afdeling georganiseerde Misdaad en dat was te merken. Het valt te vergelijken met priesters die jongetjes aanranden op het internaat of onderwijzers die ontucht plegen.

Nu zijn we bij het OM wel wat zwendel gewend want je kunt beter drie onschuldigen in de bak hebben dan dat er één moordenaar vrij rondloopt. Dat heet “werken aan het subjectieve veiligheidsgevoel”. Zo’n hoofd dat zijn eigen criminaliteit heeft georganiseerd, hoort natuurlijk flink lang achter tralies terecht te komen. Maar er is in Nederland klaarblijkelijk meer aan de hand. Onze minister van Defensie kan zelfs aan Hare Majesteit zelf niet uitleggen wat zijn ministerie precies uitgeeft aan het onderhoud van haar jacht en aan haar vliegreizen. Het gesjoemel lijkt tot in de haarvaten van de samenleving te zijn doorgedrongen. Tot achter de huisdeur zelfs want de managers thuiszorg weten heel goed hoe ze moeten zorgen dat ze gauw thuis zijn. 

Hoe zou het met de handel in drugs door het ministerie van Defensie nu staan? ik bedoel, zou die missie in  Uruzgan inderdaad zo lucratief zijn en kunnen ze daarvan nieuwe vliegtuigen kopen? De JSnuiF? Dan is de vasthoudenheid van minister Middelkoop, die natuurlijk door zijn naam al duurder uit is dan Goedkoop, inzake de vredesmissie ineens veel begrijpelijker. Op zich zou het helemaal niet zo gek zijn als hoge officieren in het land van Boerka en Strop ’s avonds bij een vette borrel zitten te kaarten met de provinciegouverneurs en plaatselijke zetbazen van de Nationale opiumhandel BV. Begrijp me goed, ik heb minder tegen opium dan tegen die hele vredesmissie.

Misschien moet ik het begrip “vredesmissie” ook wel in die kontekst zien. In de zestiger jaren werden langharige Afghanistangangers veelal op één hoop gegooid met pacifisten. En terecht. Zouden “onze jongens” zich nu ook ineens heel vredig gaan voelen als de walm van voorjaarlijke bolletjes door de lucht dwaalt? Het zou natuurlijk prachtig zijn, ijzervreters aan het lijntje. Pacifistische soldaten. Alleen, mag ik het dan alsjeblieft weten?

Zo zit dat ook met dat zwarte geld dat Defensie nu probeert wit te wassen door het jacht van Hare Majesteit een extra opknapbeurt te geven en de prinsen een keertje extra op en neer te laten vliegen. Het schijnt inherent te zijn aan ministeries van Defensie. Was er niet ook een akkefietje met een Belgische prins en de marine van zijn kortstrandige vaderland? Er gebeurt heel wat duisters onder zo’n wapenrok.

Als ik Hare Majesteit was, en ik ken haar beter dan velen van u zullen vermoeden, dan zou ik de zaak eens grondig laten uitzoeken al moet de onderste steen van het Paleis op de Dam boven komen. Zijn ze nou helemaal van de latrine gerukt! Je geneert je toch dood voor zoiets? Zolang dat gespit in de financiéle schuttersputten duurt, snuif ik er nog eens lekker op los en zing ik uit volle borst “Talibelazerdeboelnogeenseenkeer” en “Karzai, zai, zai, Karzai, zai, zai”of zoiets. Maar ik wil wel dat het wordt uitgezocht. Zeggen dat je op vredesmissie gaat, er oorlog van maken en ondertussen vet aan de drugs verdienen, dat zou pas fraude zijn! Dan wordt Middelkoop “afkoop”.

 

stoned

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

 

PS: Voor de onverbeterlijke fraudeurs heb ik nog een advies: ga eens “Baggern” bij Herzfeld (regio Berlijn). Daar mag je met een graafmachine als vrijetijdsbesteding naar hartenlust kuilen graven in de grond (€ 100,-/uur). Het lijkt op graaien maar levert ontspanning in plaats van stress op. En als iemand het ziet: zand erover!  

Http://politiek.wordpress.com

Service

www.apollyon.nl/coke%20artikel.html

www.planet.nl/planet/show/id=69156/contentid=517252/sc=a303cd

www.drugsinfoteam.nl/v_en_a/vacoke.php4?pagina

www.om.nl/fraude

www.buurtlink.nl/…/Schouw/Fraude_door_parkeerwachters_in_Lelystad.htm?categorie_id=9&bericht_id=434211

www.afterimage.nl/2005012301.htm

 

 

  

 

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2008/06/05/fraude-en-troeblesse/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

