Kamerleden hebben niets te doen en topmanagers geen fatsoen

De Witt

 

Kamerleden bemoeien zich met de aanhouding van Gregorius Uitschot

Topmanagers beklagen zich over kritiek op hun inkomens.

Radeloos, redeloos en reddeloos…

Tot sterkte Nederland,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

 

Published in: on 16 mei 2008 at 8:08  Comments (13)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2008/05/16/kamerleden-hebben-niets-te-doen-en-topmanagers-geen-fatsoen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

13 reactiesPlaats een reactie

  1. Ho! Je vergeet iets 😛
    Ze willen bedrijven zelfs naar buitenland verplaatsen door het geklaag over hun topinkomens (die topmanagers dan he)

  2. Ik weet het. Het is méér dan schandelijk.

  3. Mja.. erg jammer dat je niet tegen kritiek kan in deze grote, boze mensenwereld. Diezelfde managers hoor je ongetwijfeld klagen over de asociale buurman of sloebers naast tante Tiny.
    Ikzelf denk ook dat het verschil redelijk groot aan het worden is in Nederland.

  4. Klaarblijkelijk beghrijpen ze niet dat hun optreden in schril contrast staat tot het ontslag van andere medewerkers en soms geen enkele relatie heeft met de werkelijk prestaties die zij leveren. Een inkomen van 9 miljoen euro per jaar kan nooit te rechtvaardigen zijn. Misschien vergelijken ze zichzelf met grote artiesten maar dat ligt toch echt even iets anders, al was het alleen maar dat de laatsten van de ene op de andere dag hun populariteit kunnen verliezen. Bovendien hebben deze managers echt niet zo’n uniek talent dat een dergelijk inkomen wordt gerechtvaardigd. Talloze anderen zouden het zo kunnen overnemen.

  5. Allemachtig! Zijn er werkelijk managers die klagen omdat ze kritiek krijgen op een inkomen van 9(!?!?!??!?!) miljoen?! Hmm.. Dat zijn natuurlijk inkomens die eigenlijk nergens meer om gaan. Zijn geen voetballers :D.

    Toch echt een PcdA kwestie, hebben zij hier niet gedurende de verkiezingscampagne genoeg over van hoge torens afgeschreeuwd? Ik vind ze zo stil ineens.. Maar dat kan ook komen, doordat ik het niet goed volg allemaal!

  6. Die negen miljoen heeft te maken met Van ’t Veer (Shell)! De anderen zij wat “bescheidener”maar toch oo altijd nog flink. Overigens ging in de VS een ondernemer met een pensioenvoorziening van 200 miljoen dollar naar huis terwijl zijn bedrijf mensen ontsloeg! Nu snap ik wel dat die twee zaken niet altijd rechtstreeks met elkaar te maken hebben maar ik vind het bedenkelijk. Overigens, en dat is het aardige, is ook de VS een discussie over topsalarissen op gang gekomen!

  7. Ik ben benieuwd! Daar scheelt het er ook nogal eens aan. Kaj… pssst…. Ik ga naar huis!! 😀
    Vanavond nog foto’s van team Pics4you.nl. Weinig zin, maar hoort dabei!

    Tot schrijvens!

  8. Miranda, pssst: ik BEN al thuis! Weet je baas wel dat je weggaat?

  9. Kaj! Jij bofkont!
    En ik leefde in de illusie dat ook jij achter een bureau zat, met stapels werk en chaos! Helaas…

    Overigens, die bijeenkomst van het team was best leuk! Ze hadden daarna cursus (ik heb voor de lange, uitgebreide gekozen toen), ik ben maar blijven hangen, aangezien het plaatsvond in een studentencafé. Me werkgever vond dit reden genoeg om biertjes in de te doen. Ik mag em wel :P.

    Helaas kan ik de volgende er niet bij zijn! Maar… dan ben ik een weekendje weg. Ik mag dus niet klagen over het missen van een cursus heheh! En ik ben er toch niet voor ingeschreven ;).

  10. Ja, maar ho even, ik WERK ook voor het grootste deel van de tijd thuis! Achter stapels papier, snoep en andere overbodigheden….

  11. Wat afzien!!! Met snoep enzo!
    Is ook eigenlijk wel fijn, thuis werken. Voor mij alleen erg lastig, want er loopt zo’n klein monster van 2 om me heen :P.

  12. Tja, dan heb ik het gemakkelijker met een monster van 15, één van 13 en één van 7 (allemaal op vier poten)!

  13. Hahaha, dat zijn nog es monsters 😀


Geef een reactie

