Carnaval des animaux

Carnaval des animaux

Het geschetter van valse orkesten en sputterende redenaars klinkt me nog in de oren. Toen de Partij voor de Dieren haar intrede deed, was het commentaar niet van de lucht. De wolven huilden en de hyena’s lachten. Met déze partij zou Nederland zich internationaal gezien absoluut belachelijk maken.

Nu heb ik altijd geleerd dat ze beter om je kunnen lachen dan om je huilen en bij dat laatste woord denk ik toch meer aan landen als Canada en Japan, Noorwegen en IJsland. Ik weet niet meer precies wie het motto had bedacht maar volgens mij was “Bescherm de dieren tegen de beesten” een kreet om hulp tegen de moordenaars van zeehondenbaby’s.

Kortgeleden sprak iemand tegen mij op dit blog over mijn politieke omgeving en ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik daarover twijfelde. Uit het spectrum van partijen is het voor mij maar moeilijk kiezen. Niet omdat ik geen maatschappelijke betrokkenheid ken maar wel omdat haast elke partij voor mij wel iets aantrekkelijks heeft. Alleen in de SGP, PVV en TON zie ik geen ruimte voor mezelf. Elke partij heeft trouwens ook wel iets onaantrekkelijks en zo blijf je maar door teuten. De keuze komt nooit.

Maar dan op een dag is er de Partij voor de Dieren, een partij die niet hoeft te fuseren omdat ze de grootste fusie ter wereld is aangegaan: mens en dier. De énige partij die nadrukkelijk belijdt dat er iets belangrijker is dan wat mensen onder elkaar bezighoudt: de relatie mens en dier. Die relatie is behoorlijk verziekt.

Vanouds beschouwt de mens het dier als prooi en daar is niets mis mee. Eten en gegeten worden is een basisprincipe van het leven. Zelfs al zouden mensen ophouden vlees te eten, dan eet het vlees de mensen wel. Nee, in een lekkere karbonade kan ik geen zonde zien.  

Anders wordt het als mensen menen dieren te moeten gebruiken om hun eigen wanstaltige uiterlijk op te sieren met bont, kiezen of tanden. Of als zij menen dat dieren moeten lijden om de eigen potentie op te voeren. Of als mensen menen hun rimpelige huid te moeten oprekken met middelen die eerst op dieren zijn uitgeprobeerd. Kortgeleden bleek bij proeven op ratten dat botox, een giftige stof, uiteindelijk in de hersenen terechtkomt. Wat mij betreft maakt dat niets uit want wie botox gebruikt heeft toch al verschrompelde hersenen en dat geldt ook voor de onderzoekers.  Ja, zelfs als zij denken dat dieren bedoeld zijn om geneesmiddelen te testen.

Nog kortgeleden moest een bedrijventerrein voor high tech dierenkwellerij worden opgegeven omdat dierenactivisten over de schreef waren gegaan. Het is nog maar de vraag wie er over de schreef ging. Moorden is nooit goed maar opkomen voor de zwakken in de samenleving kan geen enkel kwaad. Mensen waren bedreigd! Ja en? Diersoorten zijn ook bedreigd!

Mensen hebben geen recht op een dierenleven, geen ander recht dan de natuur voorschrijft. Uiteindelijk moeten mensen, dieren en ook planten deze planeet met elkaar delen en elkaar voldoende Lebensraum gunnen. Daarbij hoort de mens consessies te doen, gezien het succes van de soort.

Ja, mijn politieke omgeving. Inderdaad, ik verkeer vaak liever tussen de dieren dan tussen de beesten. Misschien is de PvdD wel mijn thuis. Misschien ben ik een politiek dier. Hoewel, die hondenpoep, dat is wel een probleem.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

 

Service

www.arcobaleno.be/wb/pages/nl/projecten/carnaval-des-animaux.php

www.zinloosgewelddieren.hyves.nl

www.nl.wordpress.com/tag/mijn-politieke-omgeving

www.forum.vegetariers.nl/viewtopic.php?p=2582&sid=e65f63586c3f928b60c73fb9263d0e09

www.managementboek.nl/boek/9789013042566/openbaar_bestuur_m_a_p_bovens

www.xs4all.nl/~kicadam/pers/2000/1/14n0807.html

www.partijvoordedieren.nl

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2008/05/07/carnaval-des-animaux/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

