Trots op Rita, m’n eigen en mezelf

1926305145_1999998469_zweten3372.jpg

Ik ben eigenlijk best wel trots op mezelf. Oorspronkelijk was ik een wat stil, teruggetrokken jongetje met weinig toekomstperspectieven. En zie mij nu eens.

Ik ontmoet de machtigen der aarde in mijn gemeente, ik werk me suf voor de diverse opdrachtgevers en daarvoor krijg ik een vergoeding waarmee ik zelfs zonder ambitieuze vrouw een gezin zou kunnen onderhouden. Nou?

In de toekomst ga ik dat allemaal nog beter doen. Ik ben van plan om me niet te laten leiden door beginselen, principes of menswaardigjeid. Ik gaaaaaaaaaaaaaaaa er gewoooon voor. Waarvoor? O ja, voor mezelf natuurlijk.

Om dat allemaal mogelijk te maken richt ik een vereniging op “Trots op m’n eigen en mezelf” en ik vraag Kay van der Linden om die nieuwe club te boosten, weet je wel. Kay van der linden weet precies hoe je van niets een niets met een gezicht moet maken en dat vind ik zo prettig aan hem. Zo word  ik dus echt helemaal booming he!

Ja, sommige mensen riepen mij al toe of ik niet samen met Rita voor m’n eigen zou gaan, zoiets als Jan Klaassen en Katrijn maar daar zie ik niet zoveel in. Rita gaat ook voor haar eigen en derzelfstezellefie en als je daarmee samengaat, dan krijg je hommeles. Dat wordt 2spalt. 2spalt en nog meer asfalt, dat was een leus die ik zelf en m’n eigen ook hadden bedacht maar Kay van der Linden vond het niets. Nee, hij had meer iets met “We laten ze een allochtoontje lager zingen” Geniaal! Waar haalt die man het vandaan en dat voor weinig. Nou ja, weinig…als je de declaraties ziet van die man…”

Nou Rita gaat dus voor zichzelf en der eigen en ze heeft natuurlijk heel veel voetbalhoolifans. Veel plezier Rita! Beginselen heeft ze niet maar ze gaat wel de files aanpakken. Hersens heeft ze ook niet maar ze gaat van alles met het onderwijs doen. Vrienden heeft ze bovendien helemaal  niet en dus houdt ze elke vreemdeling buiten de deur. Nou, veelbelovend. En geloof het of niet, Ciska Dresselhuys, Rita is een ambitieuze vrouw. Ze wil Minister President worden. Dan mag ze op Koninginnedag de Kijkbuiskinderen toespreken. 

Zeg Ciska, als ik jou was koos ik Rita als rolmodel voor een feuilleton in je blaadje. Nou Nederland heeft er weer wat veel geld verdienende rottigheid bij. Voor Kaaaaay vind ik het wel leuk. Die heeft eindelijk weer een baantje.

 “Ja, wij zijn trots, trots, trots, gaat ie links uit de flank, trots, trots, gaat-ie rechts door’t behank, trots op onze Riiiiiita..trots op Nederland.

We kiezen Rita als ons kindje en als knuffelkonijn. Met haar bijster goed ideeëngoed mag ze de baas in huis ook zijn. En met haar linksrechtsrechtdoorzee. Neemt ze ons wel met zich mee..hiephoj. Tatatatatralala, tatatatralala, Rita geef ons geld. Tatatatatralala, tatatatatralala, jij bent onze held. Maar bespaar ons één moment…en word geen Minister President. Hiephoj (grote trom, klarinet en trompet vals door elkaar)

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service

213.206.88.38/weblog/blokker/2006/10/01/ik-ben-trots-op-nederland

www.geenstijl.nl

www.retecool.com

www.molblog.nl

www.pwc.blogs.com

www.madeforadsense.nl

www.blog2punt0.nl

www.mythologie.wordpress.com

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/10/18/trots-op-rita-mn-eigen-en-mezelf/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

