Gelukkig!!!!!

3202-p-229919.jpg

Wat zijn we toch een gelukkig volkje met elkaar! En terecht want wie een beetje om zich heen kijkt in de wereld, snapt dat we alle reden hebben om gelukkig te zijn. Geen tsunami’s, geen wijd verspreide honger en epidemie, geen vijanden die ons land bezetten om ons te helpen, geen oorlog.

Nederlanders voelen zich veel gelukkiger dan een paar jaar geleden. Ik ook, ik ben zo gelukkig met het Sociaal Cultureel Planbureau dat dit soort onzinnige mededelingen doet aan de hand van hun geluksmeter. Wat een domper trouwens voor iedereen die zich niet gelukkig voelt. Kennelijk doet hun gevoel er voor de samenleving niet toe. En dan te bedenken dat ongelukkige mensen dat gevioel vaak toch al hebben.

Verder ben ik gelukkig met, ja met wat eigenlijk? Een voetbaloverwinning op Albanië? Een flatscreen tv (die er voorlopig bij ons niet in komt vanwege het asociale energieverbruik), de toenemende populariteit van de PC Hoofttrekker waarin de chauffeur zich zo veilig voelt dat hij het hele overige verkeer in gevaar kan brengen en er bovendien voor zorgt dat zijn fijnstof in mijn ogen terechtkomt?

Ik ben wel gelukkig met mijn vrouw, mijn kinderen, mijn dieren, mijn whisky en mijn werk. Volgens mij is dat eigenlijk genoeg om gelukkig mee te zijn.

Gelukkig ben ik natuurlijk niet met die idioterie van de vredesmissies, zoals die oorlog in Afghanistan waaraan we met volle energie meedoen en die volgens onze superchristelijke Minister van Defensie tot vaderlandslievende  gevoelens moeten leiden. Je mag namelijk best doden als je er eerst een goede drogreden voor hebt bedacht. Hollands vlag, je bent mijn glorie, Hollands vlag je bent mijn lust, ‘k roep van louter vreugd victorie, als ik u zie aan vreemde kust ( nou ja, met die kust valt het wel mee in Afghanistan, hoewel er inderdaad een verrekte breed strand is).

Ja, we zijn gelukkiger, meer geld in de portefeuille en minder bang voor terreur. Nou zeker! Wat ben ik bang geweest zeg! Na die befaamde elfde september heb ik wekenlang onder de salontafel gelegen uit angst dat er een bom op mijn hoofd zou vallen. Na de moord op Pim Fortuyn heb ik me maandenlang op mijn slaapkamer opgesloten uit vrees neergeschoten te worden op straat. Nog enger was, even later, het idee dat een gek je twee messen in de borst zou steken. Elke ochtend sloop ik, alsof ik in het Achterhuis woonde, naar beneden om te kijken of er geen doorgeladen pistool in de brievenbus lag. Niks van dat alles. Kennelijk ben ik niet belangrijk genoeg.

Eigenijk ben ik pas dit voorjaar weer uit mijn schuilplaats gekropen om om mij heen te zien. En zie, de tuin was er nog, de straat, de stad, het platteland, het buitenland, vrienden, bekenden, ze waren er allemaal nog. Het is toch geen wonder dat ik gelukkig ben?

Nu word ik de laatste tijd wel weer wat bedroefder als ik al die strenge mannen zie zoals Wilders en Jami en al die andere kerels die alsmaar hun eigen agressie over straat willen gooien zonder dat iemand daarop mag reageren. Misschien kruip ik binnenkort wel weer terug in mijn schuilplaats. Daar ben ik pas echt gelukkig.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com 

 

Service

www.home.wanadoo.nl

www.home.planet.nl

www.blog.seniorennet.be

www.frontpage.fok.nl/nieuws/81629

www.communityplaza.nl

www.vrouw.blog.nl

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/09/13/gelukkig/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

