En het woord is: mijn authentiek Nederlandse vertaling van maitresse is: SPEELDOOS. Helaas zijn geen geldige inzendingen gedaan zodat ik van die euro maar éénderde kop capuccino ga drinken.

141537484_f740c55bee.jpg

Published in: on 1 juni 2007 at 3:53  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/06/01/en-het-woord-is-mijn-authentiek-nederlandse-vertaling-van-maitresse-is-speeldoos-helaas-zijn-geen-geldige-inzendingen-gedaan-zodat-ik-van-die-euro-maar-eenderde-kop-capuccino-ga-drinken/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 reactiesPlaats een reactie

  1. De brandende vraag komt op waarom het nodig is om de aanduiding “maitresse” te “vertalen”. Overigens vraag ik mij af of dit wel klopt, immers, vele woorden hebben meer betekenissen. Enfin: het is nooit verkeerd om nog iets te leren….:-)

  2. Absoluut waar, een vertaling is meestal maar `een` vertaling. Voor alle duidelijkheid, een maitresse is in mijn ogen een mevrouw met wie een relatie wordt onderhouden naast de echtgenote, niet in plaats van! De vertaling speeldoos legt het accent op één aspect daarvan

  3. Is het niet de vraag welke perceptie men heeft bij het woord speeldoos of het woord speel en het woord doos?
    Daar kan nu het het fenomeen nachtschade aan worden toegevoegd

  4. Ik bedoel maar. Opvallend is natuurlijk wel dat je een speeldoos moet opwinden voordat je het liedje te horen krijgt. In mijn perceptie. Nachtschade is, zoals we inmiddels weten, weliswaar opwindend maar veel muziek zit er niet in.

  5. Mijnheer Roest.
    En wat doet u om ‘Nachtschade’ te voorkomen?
    Een speeldoos van Liberalen zijn.

  6. Mijnheer nachtschade,
    Het is de toon die de muziek maakt.


Geef een reactie

