De baas worden

cutting_bg_sized.jpg

Ik ben zo blij met die schietpartij in Virginia, net als mijn collega’s trouwens. Eindelijk hebben we weer eens iets om langdurig aandacht aan te besteden. Het leuke ervan is bovendien dat het ene inspirerende moment na het andere volgt. Dat brengt dit soort evenementen met zich mee. Want een evenement is het, daar kan geen rommelmarkt op Koninginnedag aan tippen.

In mijn ironie had ik er al aan gedacht om in het vervolg elke student uit te rusten met een wapen. Op die manier zouden ze zichzelf kunnen verdedigen. En wat hoorde ik gisteravond? Een lobby van wapenidealisten in Virginia stelt voor om alle studenten boven de 21 jaar gewapend naar school te laten gaan. Geniaal!

Ik vind ook dat de Europese Unie dit voorstel moet steunen. We kunnen er veel plezier aan beleven. Stel je voor dat een student een onvoldoende voor zijn werk heeft gekregen. Hij gaat zich daarover beklagen bij zijn docent(e). Deze weigert halstarrig om het cijfer te veranderen en…beng! Een andere student schiet vervolgens zijn moordende klasgenoot dood en de rest raakt in paniek. Prachtig! Al gauw wordt er van achter elke tafel gevuurd. Tegen de tijd dat de politie arriveert, zijn de studenten op.

Of…u zit, vertrouwend op de cultuurverwantschap met de Amerikanen, daarginds in een bioscoop en er breekt brand uit. De massa gooit zichzelf in de paniek en een paar bezoekers  proberen zich al schietend een weg naar de uitgang te banen. U zit daar als enige ongewapende temidden van een krijsende en moordende bende. Wat een avontuur! Dat zou niemand willen missen.

Wat is nu het voordeel voor de Europese Unie? Nog afgezien van het feit dat het prachtige real life tv oplevert, zijn er vele andere voordelen. Ik voorzie dat over tien jaar de Amerikaanse bevolking tot een tiende is teruggebracht. Op dat moment stuurt Europa bij wijze van “vredesoperatie” een legermacht van 100.000 man. Die moeten dan dertig miljoen  op elkaar schietende gekken uit elkaar houden. De Nederlanders komen in New York terecht dat zij herdopen tot Nieuw Amsterdam met allerlei leuke wijknamen die doen denken aan draaiorgels zoals Haarlem en Breukelen. Zonnige vakantiebeelden van Konijneneiland (Coney Island).

Ja en? Ja en verder, nu komt het leukste! Vanaf dat moment zijn wij de baas!

Tot sterkte

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

 Service

www.anarchie.be

www.stairways.com

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/04/18/de-baas-worden/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 reactiesPlaats een reactie

  1. Vanwege deze column en mijn vermelde ironie erin ben ik door het blog `Nederkrant` geestesziek genoemd. Gezien de achtergrond van Nederkrant, beschouw ik dat als een compliment.

    Het is mij al heel lang duidelijk dat Nederkrant geen enkel besef heeft van de betekenis van ironie. Overigens is ze wel enthousiast over het werk van Theo van Gogh in het verleden. Het is Nederkrant kennelijk ontgaan dat diens werk niet altijd even fijngevoelig was. Bovendien publiceert ze `humor en satire` waarin de Islam wordt voorgesteld als een besmettelijke hersenziekte.

    Ik heb de reactie van Nederkrant dan ook vanwege haar domme en beledigende karakter moeten verwijderen.

  2. Oh mijn god… ik ben trots op kaj! Ondanks, zijn geestesziekte 😀
    Ik vraag mij steeds af.. waar kan ik die nederkrant vinden? Ik ben wel benieuwd naar wat voor idiote dingen daarin staan, ondanks da tik het niet wil steunen :@

  3. Ik zou het je afraden maar van mij mag je even googelen.Ik wil liever niet fungeren als brievenbus voor die club.


Geef een reactie

