Paddeltje en de blunderbus

victor_render_4.jpg

Ja, jullie moeten me het maar vergeven maar ik heb vandaag een vegetarische schotel klaargemaakt. Ter ere van Knut natuurlijk. Nou heb ik in de saus nog al wat paddestoelen verwerkt, grotchampignons van een wat bijzonder model. Ze hadden een leuke voorraad bij de coffeeshop die twee straten verderop is. Heerlijk hoor, zo’n vegeterende maaltijd en je krijgt er nog beelden bij ook.

Ik zou zeggen, het is beter dan powerpoint. Mijn eerste beeld was dat ik vanaf vliegveld Tenerife opsteeg en er in een hoge vliegtuigtrap bleef hangen die iemand daar had achtergelaten. Ik weet het weer, er zat de visitekaartje van een zekere meneer Eurlings aan. Waar heb ik die naam toch eerder gehoord? Toen ik me eenmaal had losgemaakt uit het roestige staal van dat ding, vloog ik verder. Wat je dan ziet!

Eerst passeerde ik een hele zwerm Nobelprijswinnaars voor de Vrede. Voorop vloog een duif met  het gezicht van Yasser Arafat. Daarachter kwam een hele groep andere rare vogels die mij vooral aan Lingo deden denken. Ongewild keek ik even naar beneden want ik heb eigenlijk hoogtevrees maar na de paddestoelensaus had ik nergens meer last van. Daar stond George W. Bush een nieuwe bikini te passen. Roze met lichtblauwe bloemmotiefjes, echt alleraardigst. Dat mag hij van zijn vrouw als het voorjaar net begonnen is. Zijn prada lagen nog een eindje verder in het gras. De reis ging verder.

Ik zweefde over Noord-Somalië waar ik even landde om eens te voelen hoe heet je het daar onder de voeten kan hebben en geloof het of niet, Osama bin Laden landde 100 meter voor me in zijn babybadje terwijl hij alsmaar badeendjes naar beneden gooide onder het zingen van “New York, New York, if I can make it there, I can make it anywhere”. Zo’n tocht is best goed voor het netwerk.

Even zo goed steeg ik snel weer op want de grond werd me behoorlijk heet onder de voeten en ik bleef bijna steken in de onmiskenbare voetstappen van ene Ayaan, dochter van “noem de hele reut maar op” terecht. Met een duikvlucht ging ik over Harare waar een oude mopperende man bezig was de roos uit zijn snorharen te pulken terwijl hij zichzelf als maar herhaalde “This land is my land, this land is my land, from southern Egypt to Capetown City. White peole starving, and I am carving the shit out off my fellow men…”op de melodie van een liedje van Harry Belafonte.

’t Klonk vals maar hij probeerde het tenminste. Ik zweefde verder en met een onverwachte rukwind belandde ik op het Binnenhof in Den Haag. Daar stond een grote bus klaar met 150 zitplaatsen. Ze zou vertrekken om de leden van het kabinet te volgen, where ever they go… “Blunderbus, voor al uw loze reizen” stond er op de zijkant. Als laatste stapte “Paddo” Fred in, beter bekend als de kweker van de Teevenzwam maar ja, dat is zo’n verhaal en het is al zo draaierig in mijn hoofd…

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service

paddo.startpagina.nl

proto.thinkquest.nl

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/03/28/paddeltje-en-de-blunderbus/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentPlaats een reactie

  1. Tjemig.. Ze moeten die paddo’s bij al die shops ook echt verbieden.. Gewoon je groente bij de groenteman of supermarkt halen net als iedereen. Ik zie de beelden al voor me:De paddo’s staan goed naast de breezers.. Houdt je de kinderen rustig mee. Of paddo breezer…Daar valt nog best geld mee te verdienen..
    Maar hé wacht eens even wat zat er in die soep vanavond??


Geef een reactie

