Stomme hond

n0608151.jpg

Geloof het of niet maar ik schaam me diep. Heel diep omdat vandaag bleek dat ik dommer was dan mijn Jack Russell. Ik bedoel, gewoon dommer wat levenshouding betreft.

Van tijd tot tijd kan ik gedemotiveerd raken als opdrachtgvers niet meteen toehappen, als het geld niet snel genoeg binnenstroomt en als er te weinig afwisseling zit in het werk. Bijvoorbeeld, als ik teveel redactiewerk achter elkaar heb zodat ik op mijn kamer alleen maar een beetje zit te selecteren en te typen. Die demotivatie kan zover gaan dat ik elke dag enige tijd arbeidsloos naar mijn scherm kijk, me afvragend waartoe het eigenlijk allemaal dient. Je schiet daarmee niets op, dat weet ik al lang maar het gebeurt toch. Ja, als we niet bezig zijn de grote doelstelling te bereiken, dan demotiveert dat.

Nu liep ik vanmorgen, het was nog vroeg, door huis toen ik mijn hond tevergeefs in zijn voerbak zag kijken. Hij heeft een eigen eetkamertje waar alles staat opgesteld maar er lag geen korrel eten meer. Ik mompelde meer tegen me zelf dan tegen hem: “ik kom zo met wat nieuws.” Mijn hond reageerde daar niet op maar huppelde de trap op. Echt honger had hij dus niet, misschien alleen maar trek (zie “Honger”).

Ik nam op dat moment ook nietde moeite om zijn bakje bij te vullen aangezien hij al weer met iets anders bezig was. Nou, dat kun je wel zeggen. Lag hij verongelijkt voor zich uit te staren? Nee! Zat hij passief en apathisch op de overloop? Ook niet! Wat dan wel?

Net op het moment dat ik de laatste trede naar boven opstapte, kwam hij bijna stiekem uit de kamer van mijn dochter sluipen. Meestal gooit hij daar de prullenmand overhoop op zoek naar allerlei artikelen waarover ik het nu niet zal hebben. Deze keer was dat niet het geval. Hij hield een roman tussen zijn kaken geklemd, vastbesloten om maar even te gaan lezen totdat ik zijn ontbijt zou voorzetten. Kijk, daar zou ik een voorbeeld aan moeten nemen. Stomme hond!

Tot sterkte

Kaj Elhorst

https://politiek.wordpress.com,  

Service

hannes.punt.nl

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/02/23/stomme-hond/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 reactiesPlaats een reactie

  1. Haha, stomme hond ja. Maar die hond heeft het relaxder dan jij geloof ik :D.
    Wel kan je altijd ontzettend veel geluk en liefde uit dieren halen zeg maar. Om het allervervelendste even te vergeten ofzo. Gewoon met een balletje gooien en ze zijn dolgelukkig. Terwijl wij stom zitten te kijken als iemand vraagt om een half uurtje te gaan hardlopen of whatever. Zij liggen de rest van de dag moe en voldaan in hun mand, terwijl wij nog voordat het half uurtje ontspanning is begonnen alweer te denken aan de volgende ellende.

    Slimme hond denk ik 😀

  2. honden zijn niet stom maar lief
    trouwens honden kunnen niet lezen
    mischien snappen ze niet eens wat lezen is
    mijn hond doet wel eens raar en stout
    maar het is dan nog geen stomme hond
    ik zeg dat toch ook niet tegen jou
    van stom kind (al snapen honden het niet)
    het is wel een geinig verhaal
    zou leuk zijn als honden echt lezen
    (zie al voor je hond met een leesbril HAHAHA)

    groeten kim busker

  3. Natuurlijk is die hond niet dom. Zijn intelligentie is anders gericht dan de onze. Het was “overdrachtelijk” bedoeld.


Geef een reactie

