No Passeran! (Spreek uit `Er komt geen mug door`)

1127.jpg

La Pasionaria, de Kenau Simonsz Hasselaarsdochter uit de Spaanse Burgeroorlog (1936-1939) zou opnieuw een heldenrol kunnen spelen, in het Nederlandse kabinet wel te verstaan. Als een Cerbera zou zij de brug kunnen bewaken tussen Plasterk en de Nederlandse jeugd. Waar de media alsmaar bezig waren de ChristenUnionisten af te schildern als een soort zeventiende eeuwse fundamentalisten, daar zie ik Plasterk als de toernooivechter van het ongebreidelde atheïsme. En echt, ik ben van zijn partij.

Je vraagt je altijd af hoe het komt dat iemand atheïst wordt. Het is net alsof één van de hersenhelften niet is meegegroeid of dat de fontanelletjes nog niet helemaal dicht zijn. Nu zou dat kunnen want de vorm van Plasterks hoofd geeft te denken. Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat hij door de atheïstische actie naarvoren is geschoven toen de ChristenUnie in beeld kwam.

Onzin natuurlijk, ik heb niets tegen atheïsten, mits ze bij mij een cursus logica komen volgen. Het zijn ook mensen  net als republikeinen (ik ken er een paar die op zich best aardig zijn hoor). Ik vraag me even zo goed af wat zo’n man nou toch op een ministerie van onderwijs moet, zo´n `meten is weten`type, een `Meetronoom` zal ik maar zeggen. Zo’n `Meetronoom` had verkeer en waterstaat kunnen doen of desnoods economische zaken maar toch niet iets dat de kinderziel raakt? Die laat je niet achter in handen van een briljant wetenschapper.

Het lijkt mij net zo´n probleem worden als Hoogervorst op volksgezondheid die altijd zo goed weet welke therapieen wel of niet werken. Dat hebben andere Meetronomen voor hem bepaald. Dat is griezelig want dan krijg je marktwerking in de gezondheidszorg omdat uitgemeten is dat het kan en straks zijn alle studentjes en scholieren zelfstandig calculator met hoofdrekenproblemen. Ze hoeven niet meer te kunnen hoofdrekenen omdat het technisch niet meer nodig is en dus weten ze straks niet meer uit hun hoofd te zeggen hoeveel leerlingen er in hun klas zitten (als je tenminste nog iets als klassen hebt en geen kubiek geconstrueerde modulaire studie-units). Ik zie Plasterk in staat de doceertalen Nederlands en Engels op de universiteit te vervangen door algebra.

Ja, de ellende is natuurlijk begonnen toen Professor Ronald een pen in zijn handen kreeg gedrukt en daarmee een podium kreeg om zijn eigen E is MC2 te scheppen. Nu waren de gevolgen daarvan nog in te tomen zolang hij zijn confessies aan het papier toevertrouwde. Nu hij deze gaat influisteren in het linker oor van zijn secretaresse(ook daarover is uiterst interessante informatie uit onderzoekshoek in omloop), in het rechteroor van de secretaris-generaal en zijn plaatsvervanger en…in beide oren van de receptionist in de hal van het ministerie, wordt onze jeugd belaagd. Rouvoet zal met zijn ministerie een harde dobber krijgen om dat weer enigszins in evenwicht te brengen (en ik ben niet eens van zijn partij).

Beter zou het zijn om de jeugd af te schermen tegen deze rekenkundige overval op gevoelige harten die net zo snel in verwarring worden gebracht als een doos gesorteerde kralen. En daarom roep ik iedereen met een evenwichtig hart op de juiste plaats de woorden van La pasionaria toe, No Paseran! `Er komt geen mug door`.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

 

Service

www.hoewerktmijnlichaam.nl

 

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/02/15/no-passeran-spreek-uit-er-komt-geen-mug-door/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 reactiesPlaats een reactie

  1. “Wapens in handen van Christenen doorboren mijn ziel erger dan de vlijmscherpe tong van de vrouw die ik liefheb. Een Christen die een wapen hanteert, is vergelijkbaar met een moeder die haar kindje doodmaakt.”

    “Onzin natuurlijk, ik heb niets tegen atheïsten, mits ze bij mij een cursus logica komen volgen.”

    Heel even dacht ik: “Zal hij PvdA-er of SP-er zijn?” Toen weer dacht ik: “In ieder geval geen CDA-er of CU-er,”
    Nu weer lees ik uitspraken over atheïsten… Jeetje.. ik heb moeite bij het ‘vaststellen’ van je politieke voorkeur.
    Ik krijg bijna het idee, dat Groenlinks en VVD de enige opties zijn??
    Of doe je geen uitspraken over je politieke voorkeur!?

    Groetjes Miranda, die razend nieuwsgierig is geworden.

  2. Wauw… je hebt echt teveel connecties in de politiek zitten hè? Vol verbazing lees ik en kan ik de volgende conclusie trekken: “Die man is niet in een zuiltje te drukken.”
    Geen passend hokje of hij komt er niet graag voor uit! Dat kan ook nog eens. Je politieke voorkeur uitspreken, doet ook niet iedereen.
    Wel krijg ik het idee dat je een betrekkelijk sociaal mens bent en alles behalve rechts. Naja goed, ik heb ook wel rechtse gedachtes, denk dat een ieder die wel heeft. Maar vind het wel belangrijk om de mensen om je heen in hun waarde te laten. Hoe dan ook..
    Bedankt voor je ophelderende reactie haha!

    Groetjes Miranda


Geef een reactie

