Eer

kruiwagen.jpg

Sinds vandaag ben ik benoemd tot vertegenwoordiger van de linkse elite voor wie de kruiwagens altijd klaar staan om vooruit en omhoog te komen. Ja zeker, ik heb me mijn hele leven alleen maar ingebeeld dat ik moest knokken voor elke “bete broods”. 

De benoeming tot vertegenwoordiger van die uitverkoren kaste kreeg ik uit rechtse, mogelijk radikaal rechtse hoek en eerlijk gezegd vind ik het best zo. Als ik tot een elite moet behoren, dan kan die maar beter links zijn dan rechts. Op zijn minst draag ik dan nog de geur mee van sociaal gedrag. Misschien valt die alleen maar  in de elitaire salon waar te nemen, het zij zo. Overigens gingen de beschuldigingen nog verder. Het zou mij geen milimeter kunnen schelen dat de Nazi’s zich hadden ingezet voor het uitroeien van de Joden. Ik heb degene die mij daarvan betichtte beloofd dat ik op zo’n absurd beeld van mijzelf nooit in zou gaan. Dat doe ik dus hier ook niet.

Op zich is zo’n platvloerse scheldpartij eigenlijk best aardig. Je merkt ineens dat er mensen zijn op wie je kennelijk helemaal verkeerd overkomt. Nu weet ik wel dat andere mensen soms een ander beeld van mij hebben dan ik denk of graag zou willen. Dat het zo erg kon worden, daar had ik niet op gerekend. Ik zou me bijna gaan afvragen wat er aan mijn presentatie mankeert.

Bijna,want je moet daarbij altijd de gezichtshoek betrekken waaronder je bekeken bent. Ik vrees dat er sprake is van iemand die zelf behoorlijk teleurgesteld is over de positie die hij in de samenleving bekleedt. Nu heb ik ook niet helemaal bereikt wat ik altijd graag wilde en dus zouden we bondgenoten kunnen zijn. Als het nuttig zou zijn, zou ik zelfs bereid zijn mijn netwerk in te zetten ten behoeve van mijn opponent. Ik draag graag bij aan zijn geluk.

Als lid van een elitair sectarisch gezelschap moet je dat kunnen opbrengen. Er is geen weg naar vrede, vrede is de weg. Ondertussen ben ik druk op zoek naar kruiwagens (zie boven) die mij en mijn opponent kunnen helpen. In de salons waar ik verkeer past zulk eenvoudig gereedschap niet.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service

www.janmarijnissen.nl

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/02/07/eer/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

