Complimentjes

album_killing2.jpg

IJdel ben ik genoeg om complimentjes in ontvangst te nemen. Groot en klein dat mag allemaal. Tegelijkertijd ben ik er niet altijd even handig in. Kortgeleden nog zei een dame “Wat zie je er netjes uit”, waarop ik antwoordde: “Ik zie er altijd netjes uit.”Dat is wel ijdel maar niet erg charmant, het is nurks.

 Nurks zijn is niet goed want daarmee laat je je zwakke kanten zien. Vissen naar complimenten doe ik niet. Dat vind ik vreselijk, vooral als ze nog komen ook. Dan denk ik: Ze denken bij zichzelf, ach kom, laten we die ouwe eens een plezier doen.” Nee, ik houd trouwens helemaal niet van vissen. Wel van vis maar niet van vissen. Doelloos met een overmatig vormgegeven plasser in de sloot hangen en wachten tot iemand eraan trekt, nee. Het doet zo’n vis trouwens ook nog verrekte zeer in zijn bek. Ja zeker , zo’n vis heeft gevoel in zijn bek want anders zou hij er niets mee kunnen pakken.

Ik houd dus ook niet van vissers die met een drijvend vissenslachthuis de zee op gaan om te kijken of ze het razziarecord van gisteren nog kunnen breken. Zo’n trawler van 146 meter lang. Je moet wel geestelijk dood zijn als je denkt dat je de mensheid een dienst bewijst door met zo’n cruiseschip de zee leeg te roven. Ik was dan ook bijna aangenaam verrast toen ik hoor de dat zo’n asociaal geval in brand was gevlogen. Ik houd echter niet van brand. Ik houd net zo weinig van brand als van vissen en razziavissers. Wat dat betreft was dat brandende vernietigingscentrum eigenlijk één opeenhoping van alles wat ik verafschuw. En dat blijft dan ook maar doorbranden hè. Visolie is brandbaar.

En hoe kwam dat nou eigenlijk, die brand? Als je het mij vraagt waren die razziapiloten gewoon bezig een visje te bakken, een mootje potvis of zo. Lekker voor thuis. Misschien zouden ze er wel een complimentje voor gekregen hebben. Nou ja, ondanks al het vissen kunnen ze dat nou wel vergeten.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service

www.resoure-online.nl 

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/02/01/complimentjes/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

