Jingeting

983_9a0467ee26ca32852023f1512dc2003e.jpg

Herinnert u zich deze nog? “Remco Camperts “Jonge Ding” van Professor “Mallebrootje”, de uitvinder van de electronische hooivork’en niet te vergeten het automatische zelfwashandje voor kippen.

Mallebrootje is sinds zes jaar president van de VS onder de naam “Mad Roll”en hij is de uitvinder van democratie in Irak. Hij zet de reeks dus voort. Het Jonge Ding is hier gebleven en ik ken haar persoonlijk. Gisteravond kwam ze na de raadsvergadering naar me toe bij de napraatttafel. Ik heb toen een beetje de clown uitgehangen, dat doe ik wel eens. Het hoort bij het onbezonnen gedrag waarover ik eerder iets meldde. Het is de enige kritiek die mijn moeder op me heeft.

Ik durf hier best te bekennen dat ik het Jonge Ding graag mag. Ze behoort, met stip, tot de categorie vrouwen waarvoor ik elders op het weblog al eens mijn voorkeur heb uitgesproken.  Oeps! Weer zo’n beginnersfout waarmee ik binnenkort om de oren word geslagen maar ja ik moet iets zeggen om de rest van dit verhaal goed te maken.

Het Jonge Ding zit met haar leeftijd. In de afgelopen tijd heb ik al eens geprobeerd om haar via de zachte weg duidelijk te maken dat het echt geen probleem is. Opmerkingen als “je hoeft je voor je leeftijd niet te schamen” enzo. Het haalt allemaal niets uit en dus moet het maar eens op de harde manier. Je doet het tenslotte voor een ander. Daar komt bij dat ik afgelopen jaar zestig ben geworden. Toen ik dat tot drie keer toe op mijn weblog meldde, zei ze: “Je zit er wel mee, hè?”

Het Jonge Ding is 19 jaar, vijf maanden en vijf dagen jonger dan ik .Omdat ze zo met haar leeftijd zit, bekruipt mij soms het bange vermoeden dat ze denkt dat ik elke ochtend uit mijn kist kruip, verbaasd dat het deksel nog open staat. Tja, dat lijkt een drama maar ik sta daar anders tegenover. Van de week nog riep iemand tegen mij op straat “val toch dood”. Dat heb ik beantwoord met “die dag gaat zeker komen”.  De onderkaak van mijn opponent raakte van verwarring haast de grond.

Hoe dan ook. Het Jonge Ding is ook erg ongeduldig en dat hangt vast samen met de voortschrijdende tijd. Gisteravond, na het clownsgedrag, vroeg ik aan een bevriend raadslid dat bij de tafel stond wat een “ping” is. Hij weet daar alles van. Mijn weblog staat open voor “pings”en ik wil graag weten wat dat ik daarvan moet denken. Misschien zijn het wel codeboodschappen van Al Quaida en zit ik binnenkort op Guantanamo Bay. Hij kom me geruststellen maar het Jonge Ding kreeg de kriebels al weer en nam heel plotseling afscheid. “Als het technisch wordt…”zei ze met een allercharmantste glimlach. Ze is tenslotte geen ing

Dat was jammer want ik had nog een heel lijstje van dingen die ik met haar wilde bespreken. Dat heb je na zo’n kerstreces. Wat dan? Ingeting! Dat is Zweeds voor “wat dan ook maar” en het hangt samen met het Engelse “anything“. Zweeds, Engels en Nederlands zijn verwante talen en dus zal nu wel duidelijk zijn wat er bedoeld wordt met Jingeting. Ik hoop dat de klappen niet te hard aankomen.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Service

www.debezigebij.nl

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/01/26/jingeting/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 reactiesPlaats een reactie

  1. Gateway To Heaven

    There’s a lady who knows
    All the systems and nodes
    And she’s byteing a Gateway to Heaven
    She telnets there, she knows
    All the ports have been closed
    With a nerd she can get
    Files she came for

    Woohoohoo
    Woo Hoo Hoo HooHoo
    And she’s byteing a Gateway to Heaven
    There’s an motd
    But she wants to be sure
    Cos she knows sometimes hosts have
    Two domains
    In a path by the NIC
    There’s a burdvax that pings
    Sometimes all of our flames
    are cross-posted

    Woohoohoo
    Woo Hoo Hoo HooHoo
    And she’s byteing a Gateway to Heaven
    And it’s processed by root
    Unix Labs will reboot
    NCR will then listen to reason
    And a prompt will respawn
    For those yet to logon
    And the networks will echo much faster

    Woohoohoo
    Woo Hoo Hoo HooHoo
    And she’s byteing a Gateway to Heaven
    If there’s a lookup in your netstat
    don’t be .alarmed now
    it’s just a pinging from the link queen
    Yes there are two routes you can type in
    but in the long run
    there’s still time to change the net you’re on
    (I hope so!)

    And as we find stuff to download
    We ftp and we chmod
    There was a sysadm we know
    Who changed the server to her own
    She had root privs and she used chown
    She hacked out on the DDN
    And if you tail her stdin
    Then you will find what you had lost
    And get it back with cpio
    To be a hack and not to scroll…

    And she’s byteing a Gateway to Heaven

    Maar voor de rest gaat het best wel goed met ons …

  2. Börjar dagen med Karin Boye:

    Det bästa som vi äga,
    det kan man inte giva,
    det kan man inte säga,
    det kan man inte skriva.

    Det bästa i ditt sinne
    kan intet förorena.
    Det lyser djupt därinne
    för dig och Gud allena.

    Det är vår rikdoms råga
    att ingen ann kan nå det.
    Det är vårt armods plåga
    att ingen ann kan få det.

  3. Ik heb het jonge ding uit de achterban altijd heel helder voor me gezien als een schoolvoorbeeld van Hollands welvaren. Een soort mix van Mirjam Sterk en en Sophie Hilbrand ofzo. Dat ik daar zo’n duidelijk beeld bij heb is uitzonderlijk (ik heb meestal nauwelijks een ‘beeld’ voor ogen als ik lees) en hoogstwaarschijnlijk volledig te danken aan het talent van Remo Campert. Overigens mis is drs. Mallebrootje zeer, hoe dol ik ook ben op Martin Bril en dat ben ik. (En Elhorst mag ik ook graag lezen!)

  4. Hélène,

    Dank je voor het compliment! Beeldend schrijven is één van de onderwerpen
    waaraan ik veel aandacht besteed bij de cursus Creatief Schrijven.

    Dick,

    Prachtige raadsels die mede dankzij jou in helderheid zijn verkeerd


Geef een reactie

