Laagland

pic_buttefly.jpg

De afgelopen weken heb ik veel muziek gehoord uit de Anglicaanse kerk van het kaliber “Joy to the world and praise the Lord”. Heel goed om aan te horen en wie de Engelse taal niet machtig is, zou toch onder de indruk komen van koren en bazuinen. 

Het viel me indertijd bij de begrafenis van Lady Di ook al op dat de Amglicanen zoveel vreugdevoller zingen dan Calvinisten. Als je ons kersgezang hoort, begrijp je meteen waarom ons land grotendeels beneden de zeespiegel ligt. Vreemd toch dat de mensen die hoop zeggen te putten uit hun geloof, zo verschrikkelijk depressief klinken.

Hier in de buurt woont ook zo’n stel en volgens mij heeft God vergeten bij hen de lachspieren in te bouwen. Zij voelen zich geïsoleerd en doen ook nooit een stap in de richting van anderen om daaraan een eind te maken. Zelf gekozen discriminatie zal ik maar zeggen.

Het zijn allemaal van die overpeizningen die je bekruipen als iemand je naar je religieuze achtergronden vraagt. Heel zeker staat voor mij voorp dat ik aan mijn beleving op dat gebied steun wil hebben. Ze moet een bron van kracht en levensvreugde zijn. Zodra het memento mori gaat overheersen, schei ik ermee uit. Nederland mag dan geen bergen hebben, we hoeven toch niet zelf ons laagland aan te leggen?

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http//politiek.wordpress.com

Service

www.synccp.nl

http://www.kerkenregister.com

Published in: on 8 januari 2007 at 12:30  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2007/01/08/laagland/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

