Witte kerst (3)

97717.jpg

Sinds een week ongeveer zie ik overal in de stad kerstmannen aan touwtjes bungelen terwijl ze bezig zijn dakgoten te beklimmen. Sneeuwpoppen steken opgeblazen en lichtgevend boven gevels uit en kerstbomen zingen het honderd uit.

Nog erger is het in de reclamespots op de tv waar kerstmannen en -bomen mij letterlijk lopen toe te krijsen wat ik allemaal voor moois kan kopen. Mannen en vrouwen brullen mij in Engelstalige liedjes allerlei kerstwensen toe waarvan ik de consequenties niet kan overzien (have yourself a merry little Christmas of `all I want for Christmas is you`). De tijden van Dickens met de eenzame schooier die liedjes zingend de hoed ophield voor een schamele shilling zijn echt voorbij.

Nee, een kerstman schettert in mijn oor dat ik de supervoordelige LCD tv voor 2000 euro moet aanschaffen zodat ik het vuurwerk met oudjaar beter kan zien. Ik ben toch niet visueel gehandicapt? Tweeduizend euro, lekker goedkoop, dat zijn kreten die de verkopers de laatste dagen hun strot uit maar mijn oor niet in kunnen krijgen. Mijn hele kerstfeest kost nog bij lange na geen tweeduizend euro. Ben je nou helemaal betoeterd! Hoewel, ik moet toegeven dat de rekening bij de slijter er mocht zijn.

Het is het kabaal en de opge`blinqte` kerstmannen die mij het meeste storen en zij zijn het ook die mij vooral een `herrie Christmas` toewensen.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://politiek.wordpress.com

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/12/19/witte-kerst-3/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

