Gamen

Laatst vroeg iemand mij of ik ging koken. Ik kon dat toen niet bevestigen maar ik had wel verteld dat ik dacht dat een ajam paniki een geschrokken kip was. Grapje.

Toch zou het niet gek zijn want ik ben helemaal niet zo’n slechte kok. Ik heb altijd voor mezelf gekookt toen ik op kamers woonde of eigenlijk al eerder. Omdat mijn moeder is overleden toen ik veertien komma vijf was, was ik al gauw veroordeeld tot de keuken. Niet erg hoor maar ik begrijp al die mannen en jongens niet die er geen tijd voor hebben.

Zij gaan liever “gamen” en doen dan heel stoer over allerlei levels. Ze proberen het hoogste level te bereiken. Niet dat het zin heeft maar het schijnt leuk te zijn. Nee, geef mij dan de game van het werkblad en de kookplaat maar. Zonet tussen de middag maakte ik, heel eenvoudig, een paar kaaspannekoeken met sambal brandal. Heerlijk, zeker hoogste level!

Voor een chateaubriand draai ik mijn hand niet om en een zigeunerei (met chorizo enzo) vind ik echt de top. ’s Zomers ben ik erg goed in huzarensalades, Russisch ei en salades op basis van aardappels, pasta, rijst en fruit. Het absolute topniveau is wat mij betreft de Indische keuken. Indische maaltijden zijn geen eten maar snoep. Kroepoek moet je “rauw” kopen en dan zelf bakken. Dat is echt verreweg het lekkerste.

Ja, wat heeft dat nou allemaal met politiek te maken? Bij nader inzien heel veel. Er zijn nog al wat politici die er niets van bakken. Een laag level,  beetje flauw eigenlijk. Sambal baj?

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 5 december 2006 at 1:12  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/12/05/gamen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

