Pechtold story told

Vanmorgen was Alexander Pechtold op tv. U weet wel, de lijsttrekker van de enige partij die het aantal leden in haar naam heeft verwerkt. Met zo’n achternaam, vooral de eerste lettergreep, zou ik niet eens de weg op durven. Laat staan dat ik in de politiek zou gaan. Maar goed, hi kreeg adviezen van een aantal paranormale “goochelaars”.

Na afloop reageerde hij met de opmerking dat er nog al wat tegenstrijdigheden in zaten.  Hij vond het allemaal nog al ongeloofwaardig. “De één noemt mij een Einzelgänger, de ander bestempelt mij juist als zeer communicatief en sociaal`, zei hij. Het interviewende wezentje vroeg hem daarop hoe het met hem was gesteld. `Thuis kan ik me bijvoorbeeld helemaal terugtrekken in de tuin, maar in Den Haag, in de politiek vind ik het heerlijk om met mensen om te gaan.`

Pechtold, story told! Had hij in zijn eigen verklaring nu juist niet bevestigd wat de paranormale `goochelaars` hem hadden toegedicht? Het is verbijsterend om te zien hoe mensen die zichzelf als redelijk beschouwen voortdurend en met alle middelen het paranormale afwijzen. Ook als het klaarblijkelijke waarheden bevat.

Alexander, de mens is een vat vol tegenstrijdigheden. Als filosofisch ingesteld individu moet je dat toch duidelijk zijn. Ik zou je aanraden de volgende keer meer te analyseren voordat je een uitspraak doet.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://politiek.wordpress.com

Published in: on 15 november 2006 at 8:11  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/11/15/pechtold-story-told/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

