B2B

Je vraagt je toch echt af wat zo’n Henk Jan Smits moet in een panel dat een politiek debat beoordeelt. De man heeft mogelijk een goed gevoel voor uiterlijkheden maar daar blijft het dan ook bij. Na afloop van het debat Bos-Balkenende verklaarde hij de laatste onverbloemd tot winnaar. Ik zou niet weten waarom.

Hij meende zelfs dat Balkenede zich presenteerde als de grote broer van het jongetje Wouter en dat Bos op een goed moment er uit zag als een “geslagen hond”. Nu had ik gedurende het hele debat eerder het gevoel dat Bos zich gedroeg als een waakzame Jack Russell en geloof me, ik weet wat dàt betekent.

Daartegenover vond ik de truttige bekkies en gemaakte glimlach die Balkenende zo nu en dan liet zien meer dan beschamend. Misschien wel kenmerkend voor iemand die de Grote Leider van het Vrije Westen nauwelijks een hand durft te geven maar wel onmiddellijk bij hem op schoot gaat zitten. Ik vermoed inderdaad dat Bos zich daar heel wat minder serviel zou hebben opgesteld.

Prettig verrast was ik dan ook toen ik las dat de meerderheid van het publiek zich anders uitsprak dan onze nationale bullebak vooor half-debiele would-be artiesten. Wat Balkenede en Bos hiervan geleerd hebben, weet ik niet. Ik hoop dat de media ervan hebben geleerd dat niet de eerste de beste afzeiker geschikt is om te schouwen in de complexiteit van inhoud, presentatie en overtuigingskracht.  

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 5 november 2006 at 10:30  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/11/05/b2b/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

