Neukmerk

Vanmorgen heb ik een verschrikkelijke discussie op de radio gehoord. Een vertegenwoordigster van de Rode Draad (hoerenvakbond) zat ruzie te maken met een PvdA raadslid uit Amsterdam. Het mankeerde er nog maar aan dat ze elkaar de ogen uitkrabden. 

Sinds de legalisering van de prostitutie zit de klad in het eerlijke hoerenwerk. De mannen laten het afweten en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Voor 25 euro per wip en niet meer komen ze nog wel langs. De schone, fatsoenlijke exploitant of zelfstandige freelance hoer kan beter ergens zwart, illegaal dus, gaan schoonmaken. Van `thuiswerk` naar `thuiszorg` misschien. Die kerels lopen straks allemaal met een druiper of erger langs de tippelzones en afwerkplekken want dat krijg je als je op een kopie uit bent.

Ja, het lukt maar niet om van de prostitutie een normale bedrijfstak te maken en het is de vraag hoe dat komt. Ik denk dat het hem erin zit dat de hoerderij vooral, letterlijk, op onderbuikgevoelens is gebaseerd. Er is geen rationele afweging bij de klant over de `prijs/prestatieverhouding`. Die afweging zal er ook nooit komen. Er moet en er zal geneukt worden, tegen beter weten in.

Laat ik hier een suggestie doen. In elke fatsoenelijke bedrijfstak is tegenwoordig één maatregel met relatief veel succes genomen. Er zijn keurmerken gekomen. Misschien moeten we voor de prostitutie ook maar zo´n keurmerk invoeren. Op die manier zal de klant zich op het `moment supreme` in elk geval bewust kunnen zijn van zijn keuze. Voor de naamgeving van zo´n keurmerk heb ik nog niet meteen een voorstel. Ik zou zeggen dat er genoeg professionelen rondlopen die zoiets kunnen bedenken.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 1 november 2006 at 8:47  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/11/01/neukmerk/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 reactiesPlaats een reactie

  1. Ik voorzie grote problemen met het vaststellen van criteria, indicatoren enzo. Gaat er dan ook gebenchmarked worden. Nee toch?! Het lijkt me beter om de heren die door opspelende onderbuikgevoelens niet meer kunnen nadenken op de een of andere manier tot beter gedrag te verleiden. Misschien dat we iets kunnen met medicijnen die ‘een bepaald stofje in het hoofd’ kaltstellen. Recepten verkrijgbaar bij dokter Rob Oudkerk.

  2. Ik dacht dat Oudkerk dat recept nou juist niet had maar goed, inmiddels heeft hij het misschien uit een verfomfaaide etui gehaald. Natuurlijk, als we van de prositutie als zodanig helemaal af kunnen, is het mij prima. Ik heb het zelf altijd als één van de meest absurde excessen gezien voor mannen en vrouwen met benedenmaatse contactuele eigenschappen. De afschaffing ervan zal, vrees ik, toch van de kant van de klandizie moeten komen. Als de behoefte verdwijnt, zal het vak uitsterven. De `aantrekkelijkheid` om op deze `gemakkelijke` manier je geld te verdienen blijft aanwezig en, nog erger, de aantrekkelijkheid om anderen voor jou op deze manier geld te LATEN verdienen, zal helemaal moeilijk met wortel en tak uit te roeien zijn. Als ik de dames van der Rode Draad zo hoor, moeten `benchmarking` en het vaststellen van `best practices` toch wel mogelijk zijn. Ik ben benieuwd welke voorstellen zij in dat opzicht gaan doen.


Geef een reactie

