Goeienavond!

In het Engels is een prachtige uitdrukking “at the end of the day”. Het is een wat omslachtige manier om te zeggen “uiteindelijk”. Ik maak me sterk dat de uitdrukking stamt uit het Britse landleven waar de boeren, zoals overal, soms uiterst lange dagen moesten maken.

Ik vind de uitdrukking zo mooi omdat ze aangeeft wat het resultaat is van een dag hard werken. Er zijn dagen dat ik heel tevreden ben over de opbrengst. Op andere dagen heb ik er geen vrede mee omdat ik niet op gang kwam of…omdat ik waarschijnlijk mijn doel veel te hoog heb gesteld. Ik krijg dan het ongeduldige gevoel dat ik “niets opschiet” maar een mogelijkheid om er als nog een positieve draai aan te geven, is er niet. Het is niet het juiste moment, de informatie is nog onvoldoende of ik krijg het er gewoon niet meer uit.

Dat laatste gebeurt als mijn hersens de hele dag op topsnelheid hebben gedraaid om “at the end of the day” tot de conclusie te komen dat ik ook nog aandacht had moeten hebben voor een groot pakket andere zaken. Om in de sfeer te blijven “forgotten songs”. Naarmate mijn hersens harder werken, blijkt dat pakket forgotten songs groter te zijn.  Het is een levensgevaarlijke situatie want in onvrede inslapen is moordend voor de volgende dag.

En daarom, ga ik nu iets leuks doen, Dire Straits luisteren, Queen misschien wat Beatles (ik kan er ook niets aan doen dat ik tot die generatie behoor). En morgen “Free as a Bird” weer op. Goeienavond!

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 10 oktober 2006 at 7:29  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/10/10/goeienavond/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

