Uniek

Ik begin uniek te worden. Leuk hoor en toch om je wenkbrauwen bij te fronsen. Mijn uniek-zijn heeft niet zoveel te maken met mijn verdienste als wel met de nalatigheid van anderen.

Gisteravond was het commissieavond bij de gemeenteraad. Die avonden zijn wat lastiger om te volgen geworden dan de afgelopen jaren. Er zijn nog al wat parallesessies. Dat betekent dat je òf je rotrent van de ene naar de andere vergadering, òf je moet met méér dan één journalist de boel bijhouden. Wij hadden gekozen voor een mengmodel. Tijdens de eerste sessies waren we met z’n tweeën. Het laatste deel van de avond moest ik alleen doen. Echt alleen want we hebben in de gemeente weliswaar zeven á acht media (met de radio mee) maar er was van hen niemand komen opdagen.

Ik weet niet waar het aan ligt maar de lokale pers laat het lelijk afweten in dat opzicht. Natuurlijk, bij sommige commissieonderwerpen kun je je afvragen of ze geschikt zijn voor publicatie. Toch valt dat vaak ook nog best weer mee. Dan is het een kwestie van je best doen op een stuk.

Uniek, misschien dus ook wel in professioneel opzicht. Dat zou mooi zijn. Ik leef nu eenmaal van politieke  vraagstukken, groot of klein. Ik vind ze leuk, ik speel er graag mee en waar mogelijk maak ik er graag een goed verhaal over. Misschien ontbreekt het wel aan die passie voor het onderwerp bij al die nieuwe, jonge wat ADHD-achtige afterpubertjes die steeds meer de persbijeenkomsten bezoeken. Geen lol meer in de verdieping maar alleen maar uit op snel, flitsend succes. Niet zo best maar voor mijn gvoel van uniciteit is het wel prima.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

http://www.politiek.wordpress.com

Published in: on 6 oktober 2006 at 2:27  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/10/06/uniek-3/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

