Zorgen voor elkaar

Deze week vertelde iemand mij dat ze kinderen vaak niet leuk vond. Ik kan dat begrijpen. Kinderen zijn nog al eens verschrikkelijk. Ze maken oorverdovende herrie, vernielen, pesten elkaar en anderen en een groot deel ziet er nog niet uit ook.  Toch is het als met huisdieren, het ligt voornamelijk aan de baasjes. Er zijn teveel ouders die weigeren of niet in staat zijn om hun kinderen ook maar een greintje opvoeding bij te brengen.

Haar eigen kinderen, die vond mijn gesprekspartner wel leuk en ik hoop ook altijd maar dat het bij alle moeders zo is. Dat blijkt niet het geval te zijn want onze Medelander Natascha laat haar kinderen van zes en negen zonder gewetenswroeging een jaar lang in de steek. `Als je ze goed uitlegt dat het ook voor hen is, dan kunnen ze dat wel aan`, zei ze. Ja, als zij goed bij haar hoofd zou zijn, zou ik haar kunnen uitleggen waarom dat niet zo is. Deze oerdomme Barnevelder heeft zich door een vette stapel euro´s laten verleiden om haar moederschap te verraden. Nu heb ik niet zoveel tegen verleiding maar om mijn ultieme geluk nu te zoeken bij een stapel bankbiljetten…

Misdadig zijn de makers van zo´n tv-programma `De Gouden Kooi` daarom zonder meer te noemen. Misdadig en gewetenloos en eerlijk gezegd beschouw ik een omroep die zoiets organiseert dan ook als een criminele organisatie. Kansarm en gewetenloos is de moeder die als klap op de vuurpijl verklaarde dat `ze  een jaar rust wel had verdiend´. 

Haar kinderen worden nu verzorgd door haar vriend en haar zusje. Het zou me  niets verbazen als die twee elkaar ook heel goed gaan verzorgen in het komende jaar. Terwijl Natascha zich ten overstaan van de kijkcijfers belachelijk loopt te maken, kunnen zij onbespied hun gang gaan. Dat is nauwelijks een troost want voor de beide kinderen betekent het allemaal een extra stap op de weg van de kansarmen.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://politiek.wordpress.com

Published in: on 5 oktober 2006 at 6:50  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/10/05/zorgen-voor-elkaar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 reactiesPlaats een reactie

  1. De Gouden Kooi is walgelijk, écht afgrijselijk smakeloos en wat ben ja als moeder eenzijdig materialistisch als je zelfs maar overweegt om daaraan mee te doen. Bah! Volkomen terecht dat er tot in de tweede kamer aan toe dikke vette vraagtekens bij gezet worden. Goed zo, Ella Kalsbeek en Jeroen Dijsselbloem!

  2. Hélène,

    Ik snap dat je ervan `over je nek gaat` en bij mij is dat niet anders. Wat
    je als politiek instituut hiermee kunt doen, wordt denk ik nog wel een heel
    vette vraag.


Geef een reactie

