Verschrikkelijk

Zaterdagochtend op de parkeerplaats voor de slijterij. Drank is een van de twee zonden die ik nog wel graag belijd. `Kaj, ga je mee naar binnen, anders moet ìk straks de doos met flessen sjouwen.`In een puberale opwelling roep ik. `Nee, dat doe ik niet. Ik ben verschrikkelijk, Ciska Dresselhuys heeft het vorige week nog gezegd.` Ik weet niet wat dat is maar twee tellen later sta ik toch naast mijn vrouw in de winkel en dertig tellen later sjouw ik de doos naar buiten. Even later speelt zich hetzelfde af met het wegbrengen van oud papier maar dan houdt het ook op. Zelfs voor mij is tweemaal per dag een puberale bui genoeg.

Die middag lopen we toevallig in de Mandersloostraat, de langste winkelstraat van mijn stad. Ik kijk om me heen en zie de mensen in de ogen. Koopgrage vrouwen, zuinige mannenbekjes en andersom. Dat hangt van de winkel af. In elke winkel proberen de mannen hun vrouw te overtroeven als het gaat om kennis van zaken. Ja zeker, ze stralen kennis uit. Kennis, die met een beetje geluk één pagina voorloopt op die van de vrouw. Met een beetje pech is het achterhaalde kennis maar lijkt het toch nog heel wat.

Dan weet ik het. Die mannen doen de hele dag, en misschien ook de nacht, hun best om net iets beter te lijken dan die vrouwen. Die vrouwen geloven erin of…ze hebben elk geloof al lang verloren. Nee, beste Ciska, mannen zijn eigenlijk alleen maar eigenwijs, betweterig, dominant, stuntelig, bij tijd en wijle onhandig en agressief en vooral angstig hun gezag te verliezen. Die vrouwen zijn blind, een beetje dom, gauw afgebluft, angstig hun man te verliezen, onbegrijpend en soms ook wat naïef.

Mannen en vrouwen zijn niet verschrikkelijk. Het is verschrikkelijk.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 17 september 2006 at 3:08  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/09/17/verschrikkelijk/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentPlaats een reactie

  1. De laatste alinea is écht enorm funny. Zo is het, laten de hand maar eens even in eigen boezem steken en bij onszelf beginnen in plaats van bij de ander.


Geef een reactie

