Het kon niet uitblijven. Op de op een na laatste column kwamen reacties: vrouwenbeweging en watersnoodramp.Nou zeker, de watersnoodramp heb ik meegemaakt vanuit mijn bedje in Winschoten. Ik was zeven en ik vond dat het die nacht wel erg stormde.Dat vonden ze in Zeeland en Zuid/Holland ook. Het was zeker een gebeurtenis van formaat. In mijn ogen was het zelfs de laatste gebeurtenis in Nederland die de benaming `ramp` mocht dragen. Bijlmer, Volendam en Enschede noem ik liever óngelukken. Dat wil overigens niet zeggen dat ze voor de betrokkenen minder erg zijn geweest.En dan de vrouenbeweging. Ja, volgens mij is die al lang voor de Tweede Wereldoorlog van start gegaan maar vooruit …Dolle Mina en andere pret. Van de vrouwenbeweging zijn mij drie rampen bijgebleven. Joke Smit, Hedy d´Ancona en Ciska Dresselhuys. Over alle drie wil ik iets zeggen.Joke Smit haalde het in haar bolle hoofd om te pleiten voor het afdruijven van alle foetussen die teveel manlijke kenmerken hadden. Die wijsheid had ze opgediept uit een Duits boek dat in 1933 voor het eerst was verschenen. In mijn woonplaats is godbeteret een straat naar haar genoemd.Hedy d´Ancona heeft zich onvergetelijk bespottelijk gemaakt als `Het meisje met het handtasje`. Met dat attribuut van vrouwelijke onderworpenheid sloeg ze er in het Europees Parlement behoorlijk op los.Ciska Dresselhuys, hoofdredactrice van Opzij. hoeft mij echt geen ´Opzij´ toe te roepen. Er is iets over die hele vrouw dat me niet aanstaat. Het zijn niet alleen haar woorden en artikelen. Het is haar hele uitstraling. Die heeft ervoor gezsorgd dat ik bij het zien van haar gezicht een acute seksuele nachtmerrie onderga.

Respect voor vrouwen, voor mensen, dat begrijp ik. Dwingelandij van hyperactieve bullebakken in rok, daar krijg ik koude rillingen van. Ze den mij denken aan vrouwelijke ruiters met pijl en boog die opdoemen uit de Griekse mythologie, amazonen

Tot sterkte

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 10 september 2006 at 2:28  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/09/10/114/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 reactiesPlaats een reactie

  1. Zo zie je maar hoe persoonlijk associaties zijn. Bij Joke Smit denk ik aan de moeder MAVO. Hedy d’Ancona vind ik een levendig en leuk mens. En een handtas is vreselijk handig. Ik zou het alle mannen gunnen dat ze ook zo’n nuttig en modieus accesoire konden dragen. Ik voel me bepaald niet onderworpen als ik mijn tas bij me heb en tors mijn handtas dan ook niet als anti-feministische ballast mee. En van Ciska heb ik minimaal het volgende geleerd: Het is níet de bedoeling dat vrouwen bij jan en allemaal erotisch getinte dagdromen oproepen. Daar heb ik bij verreweg de meeste mannen ook helemaal geen last van. Wel zo prettig, eerlijk gezegd.

  2. Inderdaad, dat is wel zo prettig al begrijp ik niet zo goed wat mevrouw Dresselhuys te maken heeft met mijn (veralgemeniseerd) drang tot erotisch dagdromen.
    Erotische prikkels,afgeleid van het Griekse woord voor vragen, worden veroorzaakt door waarneming en de daarop in werking tredende stofjes. Heel fysiologisch allemaal en redelijk onbeheersbaar. Erotische dagdromerij is veel gemakkelijker tegen te gaan door het verstand de boventoon te laten voeren.
    Overigens heb ook ik als man, al denkt men wel eens anders, bij de meerderheid van de vrouwen geen last van erotische prikkels en al helemaal niet van daaraan gelieerde dagdromerij. Dat had ik vroeger niet en nu nog steeds niet en dat staat in elk geval in mijn geval totaal los van de opvattingen van mevrouw Dresselhuys


Geef een reactie

