Misverstand

Nee hoor, iedereen mag van mij best meer dan veertig uur werken. Zelf ben ik al jarenlang vijftig tot zestig uur per week in touw. Dat is niet verkeerd al denk ik dat er wel een grens is aan al dat gewerk. Ik ben niet zo voor dat workaholisme.

Waarom maak ik me dan zo druk om de plannen van het CDA? Het gaat mij om het gemak waarmee regelingen en rechten van werknemers teruggeschroefd worden door de heren mannenbroeders. Veertig uur, pensioenrechten, ontslagrecht en noem maar op. Gooi maar over de schutting wat er in de loop van de jaren is opgebouwd.

Van het optreden van de CDA-politici (maar ook van andere partijen) word ik echt misselijk en moe. Er doet zich iets voor dat we met z’n allen al zestig jaar konden voorzien en nu is het ineens een probleem, iets voor de reactionaire hervorming, de contrareformatie zal ik maar zeggen. 

Beter zou het zijn om kinderen van jongsafaan een ontdekkingstocht naar zizchzelf te laten doen, hun eigen talenten en capaciteiten te laten ontdekken, hun fantasie te prikkelen en te ontwikkelen. Op die manier zullen zij de samenleving “hun” eigen product kunnen bieden. Niet de fixatie op geld verdienen maar op een prettige, persoonlijke levensinvulling. Als dat “typen voor de baas” is, mij best, als het “sleutelen aan de auto” is, ook goed en als het “degenslikken” blijkt te zijn, prima! Op die manier zal er bij voortduring voor, haast, iedereen werk zijn en kan elke vacature redelijk snel worden vervuld. 

Om het zover te krijgen moeten de politici heel anders leren denken en een heel nieuwe boodschap uitdragen. Weg van de angst … dat zal wel wennen zijn voor ze.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://politiek.wordpress.com

Published in: on 21 augustus 2006 at 9:52  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/08/21/misverstand/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

