Schrik

Soms zijn computers en alle aanhangsels toch wel erg gemakkelijk. Met behulp van deze “symbolen van de vooruitgang” heb ik een sticker gefabriprutst met de tekst “Ik stop ALLEEN voor dieren”.  Ze heeft al tot veel reacties geleid. Zo vroeg iemand mij of ik ook voor dieren stop als mijn vrouw bij me in de auto zit (hahaha, “alleen” kan immers ook slaan op het aantal personen dat bij mij in de auto zit).

Zeker is dat de sticker mensen aan het denken zet omdat ze de wereld voor velen op zijn kop zet en dat is de bedoeling. Nu het reces is aangebroken hebben politici volop de kans om na te denken. Het zou mooi zijn als zij ook de wereld eens op zijn kop zouden zetten terwijl ze op een veel te heet strand aan een cocktail lebberen. Bijvoorbeeld: ‘er bestaat geen ozongat dus ik kan zonnen zolang ik wil’ of “CO2 is goed voor het milieu”of “na de zomer mogen de apothekers Afghaanse coke verkopen” of “terroristen zijn lang niet zo gevaarlijk als Boesj zegt”. Het is heel gezond voor het verstand om een keer niet nerveus naar pragmatische oplossingen te zoeken maar te kijken of er ook een fantasievolle aanpak mogelijk is. Dat rekt de hersens op en dat is weer goed tegen dementie.

Ik vrees het ergste. Balkenende is aan zijn derde kabinet bezig in een periode waarin ieder ander er twee gedaan zou hebben. Hij wil het karwei afmaken. De vraag is “welk karwei”? Ook dat zie ik duister in. Hij heeft een staatssecretaris aangesteld die als wethouder ooit bijna in zijn eigen tramtunnel verdronk. Een financieel fiasco van de eerste orde en uitgerekend deze staatssecretaris krijgt veel met geld te maken. Misschien zou onze premier eens kunnen zeggen “Ik denk er niet over om het karwei af te maken aangezien ik zelf ook niet meer weet waar het toe leiden moet.” Het zou een professor sieren maar het zal allemaal wel weer tot teveel “schrik” leiden bij de dames en heren. “Schrik” is iets dat je niet moet hebben in een trein die voortraast naar de horizon. Dan moet je standvastig zijn en onwrikbaar en zeker weten dat de horizon vastligt en ooit zal worden bereikt.

Tot sterkte

Kaj Elhorst

(over tien dagen ga ik ook op reces)

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 9 juli 2006 at 9:59  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/07/09/schrik/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

