Positief denken

Gisteren vertelden mijn jongste zoon en zijn vriendin mij dat ze gaan trouwen. Na elf jaar samenwonen komt het dus tot een traditionele verbintenis. Heel mooi, leuke avond gehad.

's Avonds kon ik niet slapen en vanmorgen vroeg wist ik waarom. De Rabobank gaat zich meester maken van het openbaar vervoer. De Rabo Connexxion. Binnenkort kan ik tegelijkertijd met de aankoop van een strippenkaart een persoonlijk krediet afsluiten. Misschien krijg ik wel een strippenkaart waarmee ik private banking kan gaan plegen. Ja, daar zijn ze goed in, die jongens van de Rabobank. Zalm, krijgt zijn zin, alles wat ooit nog min of meer vertrouwen wekte, komt nu in handen van dubieuze instellingen. Wat moet ik me voorstellen bij de Rabobank als belangenbehartiger van oude mensjes in afgelegen dorpjes die alleen maar de bus als vervoermiddel kennen? Tweemaal per dag een lading van drie bejaarden. Weegt dat op tegen de resultaten die de bank belooft aan private bankers? Investeer nu in ons "sociale gezicht"?

Dit wordt dus het land waarin mijn zoon en zijn geliefde straks hun kinderen gaan grootbrengen. Voor het wachten bij de bushalte met een kinderwagen moet betaald worden omdat het echt niet meer renderend is. Voor het stallen van de fiets bij de bushalte kan ik een strippenkaart KOPEN.

Het aanstaande huwelijk van mijn zoon en zijn vriendin zet mij aan tot positief denken. Het nieuws van de ochtend doet mij denken aan die reclameboodschap van Jules Deelder. Ik hoop dat ze waar wordt: "Ontdsnapt door een gat in de nacht …"

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com 

Published in: on 12 juni 2006 at 7:15  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/06/12/positief-denken/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

