Op z’n kop

Vandaag was er weer wat te lachen. Heel anders dan de laatste dagen. Een collega had een mailtje gekregen en daarin was sprake van mij. Een raadscommissielid meldde dat hij een uitzondering maakte voor mij, zo had hij gemaild. Hij was niet gewend journalisten uiterst kritisch te volgen maar dat zou hij bij mij wel doen.

De wereld op z'n kop. Een commissielid volgt de journalist kritisch. Het wordt me al bang te moede want dit commissielid zet altijd de wereld op zijn kop. Ooit vergeleek hij de camping in het Zaanse Rietveld bij Alphen aan den Rijn met de onafzienbare campings in Frankrijk. Er zijn meer van dit soort wapenfeiten te melden. Zo vindt hij het Iraanse regiem dat de oppositie dood laat slaan, tegenkandidaten voor het presidentschap de mond snoert en homoseksuelen ophangt, volledig legitiem. Ik kan een lange reeks van regiems geven die op die manier ook bijzonder legitiem zijn of zijn geweest: Loekasjenko van Witrusland, Mugabe van Zimbabwe, Adolf Hitler …  Allemaal netjes gekozen en dus uiterst legitiem.

Dit raadscommissielid gaat mij kritisch volgen. Welke criteria zou hij voor goede journalistiek hanteren? Als die te vergelijken zijn met zijn beoordeling van regiems, dan moet ik mij inderdaad ernstig zorgen gaan maken. Mogelijk kondigt hij binnenkort in de gemeente de censuur af …

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://politiek.wordpress.com

Published in: on 6 juni 2006 at 6:10  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/06/06/op-zn-kop/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

