Zwart geld

Vandaag heb ik, te laat, de rekening van Casema betaald. Elke keer als er een factuur van die club op de deurmat valt, heb ik de neiging haar te verscheuren. Bij ons in de gemeente is Casema monopolist. Toch heeft ze meer dan eens geprobeerd de tarieven voor een abonnement eenzijdig te verhogen. Vluchten kan niet meer, denk je dan. Gelukkig kwam er dan een wethouder en een rechter die de firma Geldwolf in het hok terugduwde.

Daar komt nog bij dat Casema banden onderhoudt met de Carlislegroep, een mysterieus patsersgezelschap waar de Amerikaanse vice-president Cheyney, de man die zijn vrienden een kogel door hun kop jaagt, zijn vette vingertjes in heeft zitten. Nu is er iets rond die man dat mij het gevoel geeft dat ieder contact met hem crimineel is. Een soort Holleeder van het Wilde Westen dus. Natuurlijk, het is maar een gevoel en ik kan niets bewijzen maar die man straalt een gebrek aan sociaal gevoel uit waarbij Zalm tot een soort Moeder Theresa verkleurt. Ik heb dus ook het gevoel dat elke penning die ik aan Casema betaal, uiteindelijk naar de donkerzwarte bankrekeningen van dat vleesgeworden symbool van de Republikeinse Partij (olifant) wegvloeit. Daarom heb ik die € 34,50 met pijn in het hart gestort en dan heb ik het nog niet eens over het afval dat Talpa over ons probeert uit te storten via de kabels van Casema. Zwart geld, bah, ik heb er een hekel aan. Zelf doe ik alles wit. Ik hoop dat mijn geld van wit langzamerhand zelfs ooit transparant wordt. Dan zal het de ogen van de belastingdienst zeker ontgaan. Dat is beter dan zwart dat alleen maar schuil kan gaan in die miezerige schaduw. Daar houdt zich slecht volk op.

Tot sterkte

Kaj Elhorst

https://www.politiek.wordpress.com

ltij

Published in: on 23 mei 2006 at 6:43  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://politiek.wordpress.com/2006/05/23/zwart-geld/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

